Tutorial! Rymd naglar

Jag fick en förfrågan på dayviews om en tutorial för denna design




Det som behövs:
*Platt syntet pensel
* mjuk skuggpensel
*Svart nagellack
*Best glue ever
*Ögonskuggor i önskad rymd färg
*Vit akryl färg


Börja med att måla nageln i svart nagellack

Använd den platta syntetpenseln för att pensla på Best glue ever. Limmet finns att köpa på scraPerfect.com eller ebay.
Tunna ut limmet lite med vatten så att det inte blir för tjockt, annars kan topplacket flagna bort i kanterna.
Tvätta penseln så fort du är klar med limmet, annars blir den förstörd.



Dutta på ögonskuggan där du vill ha det med den mjuka sminkpenseln. Jag har använt Viva la divas 382 Lilac glitter och 343 midnight murder men vilken ögonskugga som helst går bra så länge den är väldigt pigmenterad. Färgen av skuggan kan försvinna lite när man topplackar om den inte har bra pigment (färg)


Sen tar du fram den vita akryl färgen, blanda den i lite vatten så att den inte är så tjock. Jag kan tyvärr inte ge ett mått på hur mycket vatten/färg man ska ha, det är lite av en vane sak, just för den här designen är det dock inte lika viktigt som när man målat motiv men vi säger ett mellanting mellan färgen i tub och vattenfärg.

Ta syntet penseln igen (hoppas du tvättade den nu ;) ) och sprätt på dom vita prickarna som ska föreställa stjärnor.
På min första design tog jag också min motiv pensel och gjorte lite större prickar med den, det glömde jag dock göra här. Jag har en bild på min motiv pensel här
http://perfectionisboring.blogg.se/challesnaglar/2012/august/svar-pa-fraga-pensel-och-rengorning.html#comment



Sen är det bara att topplacka och tvätta bort stjärnora som föll lite fel ;) Akryl är lätt att tvätta bort från hud så det är inga problem.


Penslarna jag använde


Ursäktar att jag gjorde bilderna små, det är bara att klicka på dom så blir dom stora. Jag ville spara lite plats.
Hoppas detta kommer till nytta, tack för frågan, säg till om du funderar över fler designer, jag gör gärna fler tutorials :D

Kommentarer
Postat av: felicia - fotokobran

sv;tack för visningen! :)

2012-08-16 @ 11:08:41
URL: http://fotokobran.se
Postat av: Irma

men gud vad coola, ska absolut prova. fast har inte så långa naglar.

vad ska du hitta på/vad gör du idag? :)

2012-08-16 @ 13:03:49
URL: http://amrim.blogg.se/
Postat av: Maria

Det där var coolt!I like! :)

2012-08-16 @ 14:38:10
URL: http://metalqueen.blogg.se/
Postat av: ISABELLE

Coolt!

2012-08-16 @ 15:20:54
URL: http://isabelleellinor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0