Tutorial, försök två....

Efter att ha stirrat på arkivet lite för länge måste jag inse och acceptera att tutorialn jag skrev inte finns kvar.
*Inre svordomar*
 
Vi gör väl en ny förbaskad tutorial till denna förbaskade lilla blogg...Jag är förbaskad okej...

Jag ursäktar på förhand att detta med försvinnande inlägg inte är det enda problemet jag haft med denna utan också försvinnande bilder. Detta betyder att det kommer bli ganska stora hopp mellan stegen men jag ska försöka förklara så gott jag kan. Nu när jag förklarat alla dessa mystiska försvinnanden är det väl på tiden att jag börjar den här tutorialn...Igen. Förbaskat.
 

Det du behöver
Bas och topplack
Vitt nagellack
Svart och vit akryl färg
Tunn pensel
Vatten
 

Börja med att blanda ihop dina färger, en helsvart, en vit, tre nyanser av grått, en mörk, nästan svart. En mellangrå och en ljusgrå. Banda in vatten i alla färger. 
Du börjar med den mellangrå, blanda den i vatten tills den är lite tjockare än vattenfärg. Den ska vara på gränsen att den beter sej som vatten på plast - klumpar ihop sej till droppar istället för att fästa på plasten.
Måla moln.




Sen gör du samma sak med den ljusgrå och målar den över den mellangrå.
 



Här kommer första hoppet.
Sen tunnar du ut den mörkgrå så att den är precis som vattenfärg och målar den mellan dom två andra nyanserna. Låt färgen "rinna ut" lite över den mellangrå så att det inte blir en skarp linje mellan färgerna. Jag har som sagt ingen bild på det här momentet så titta noga på slutresultatet så hoppas jag att du förstår hur jag menar.

Sen kommer nästa hopp, det här hoppet är tyvärr nästan oundvikligt så vida ni inte skulle vilja ha en bild för varje streck jag gör men jag tror det skulle bli lite för långt...
Måla "marken" med svart, lämna en bit under marken, där ska du måla rötter sen.
Sen målar du huset. Ha en sån där ranglig, fallfärdig lada som brukar stå ensam på stora ängar i tankarna. Det ska bara vara som ett skellet av ett hus, mest plankor alltså. Oroa dej inte för att få in varje planka perfekt och rakt, det ska se rangligt och snett ut.

Sen målar du med den mörkgrå över den svarta marken på vissa ställen för att få in lite highlights. Tänk dej ungefär att du målar där solen kommer fram mellan molnen. Måla lite tunna vita highlights på dom ljusaste molnen.
Ta tunn svart färg och måla rötter, växter och fårglar.
Klart!





Som sagt, ursäktar att detta blev en ganska dålig tutorial. Skyll på min dator, det var den som åt upp bilderna.

Läsarfråga!
Eller en önskan snarare.
Har ni lust att tipsa om kändisar/filmkaraktärer ni skulle vilje se på en lösnagel?
Håller ju på att träna på att måla porträtt på lösnaglar men jag har lite idé torka så kom gärna med förslag.
Kanske kan ge nageln till den som tipsade till och med ;)
 

Kommentarer
Postat av: honmednaglarna

Du är helt fantastisk :)

2012-09-12 @ 20:13:34
URL: http://honmednaglarna.blogg.se
Postat av: Emma-Lo

Dina naglar är helt otroliga! Jag älskar att hålla på med naglar men jag är ju otroligt långt ifrån dig för du är ju en riktig expert! Beundrar din konst så fan :)

2012-09-12 @ 21:51:39
URL: http://emmalosofia.wordpress.com
Postat av: Syster din

Lilla te koppen i skönheten och odjuret! det är min kändis iaf... eller näe gör hela filmen på alla naglar! Bööörjaaaa NU! pöss

2012-09-17 @ 11:16:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0