Tandkräm för att ta bort missfärgning?

Dom flesta har väl hört om denna lilla kur.
Antingen ska den innehålla tandblekande tandkräm med bakpulver, tandblekande tandkräm med citron eller bara tandblekande tandkräm för sej och detta ska man lägga på/gnugga in på naglarna för att ta bort gul missfärgning.
 

Jag hade tråkigt en kväll och testade den enklaste varianten - bara tandkrämen.
Jag har testat detta förr med tandkräm och bakpulver och la på naglarna, det blev ingen som helst skillnad.
Den här gången testade jag att gnugga in tandkrämen i nageln - samma resultat, nämligen inget.
Jag gnuggade min pekfinger nagel i en kvart och det blev ingen alls skillnad.
Visst, jag kunde ha suttit ännu längre men allvarligt, om jag inte ser nån skillnad efter en kvart på EN nagel så lär jag inte vilja sitta i en halvtimme på samma nagel OCH dessutom resten. Det skulle ta timmar och jag är faktiskt inte så förbaskat intresserad av mina naglar att jag vill sitta och gnugga dom i flera timmar.
Jag lär heller inte testa dom andra varianterna. Detta, för mej, låter bara som en hemmakur som bara funkar för dom som fått en redig dos placebo effekt. Om man verkligen vill se resultat så lär man se det men alla andra ser nageln som precis lika missfärgad som innan.
 
Nja, detta är inget för mej, för lite resultat och för mycket tandkräms luktande händer.
Det är på pekfingret som jag testade detta. Tyvärr var min kamera lite snäll med mej och tog bort mesta av missfägningen jag har. Tror mej, dom är väldigt gula, det syns bara inte på fotot men det är väl bättre än inget foto alls...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0