Läsarfråga - Gradient




Först och främst, tack så jätte mycket! Det värmer otroligt mycket att höra att du gillar min blogg! :D
Kul att du kommenterade, det är så tråkigt att se statestiken men aldrig få någon kommentar
(Hint till er andra slöfockar ;) )

Tekniken du frågar om kallas gradient, finns säkert något svenskt ord för det men jag har aldrig hört det så vi kör på det. 
Det finns flera sätt att göra det på. Det enklaste är nog att använda nån slags tvätt/makeup svamp, dutta det i nagellack och dutta på nageln.
Här kan du se den tekniken. Hoppa fram till 0.26 om du inte vill se hela.



Annars kan man göra som jag och använda fingret och "trycka" till övergången.
Det är lite svårare och lite kladdigare men det är så jag har lärt mej det så jag har inte bamödat mej att investera i en tvättsvamp.

Robin Moses använder denna teknik, det är henne jag lärt mej av.
 


Tack så mycket för frågan. Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Elin

Ah, super! Tack så jättemycket! :D

Ett tips: skaffa instagram om du har en smartphone o lägg ut bilder där också!!!! :DDDD

Svar: Jag har det redan. Heter challesnaglar ;)
Challe

2012-09-07 @ 23:13:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0