Zipper tutorial del 2!

 Ska vi köra igång den sista då.
Ursäktar att det tog tid. Jag fick ett jobb alldeles plötsligt så jag valde att prioritera det framför bloggen. Får ju inget betalt för att sitta och skriva här liksom :P

Samma material som innan behöver du.
Svart nagellack
Guld och svart akrylfärg
Tunn pensel
Vatten

Tänkte även här använda så få ord som möjligt då bilderna redan förklarar allt.
Jag säger dock igen det som jag alltid säger, blanda ut akrylfärgen i vatten, du vill inte ha tjock och oredlig färg när du målar sånt här.

Ni som läser/ser den här tutorialn, säg gärna till om ni hellre vill att jag förklarar allt jag gjorde istället för att bara låta bilderna göra jobbet.

Strunta i det svaga guld strecket man ser ovanför spännet, det var bara jag som råkade göra lite fel ;)


P
å sista bilden har jag använt svart akryl färg för att göra dom små tunna strecken på "handtaget" på spännet.
Om du råkar göra något litet fel någonstans så kan du lätt fixa det med svart akryl eftersom det inte kommer synas mot bakgrunden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0