Zipper tutorial - del 1

Kommer dela upp tutorialn för den här designen eftersom det är lite olika delar av den.


Det du behöver,
svart nagellack
guld och svart akryl färg
tunn pensel
 
Vi börjar med det enklaste.
Jag gjorde den här tutorialn på lösnaglar då bilderna jag tog när jag gjorde min riktiga naglar blev väldigt suddiga

Måla först en länga små rektangel liknande prickar. 
Sen målar du små prickar ovanför "rektanglarna"
Och sen gör du tunna streck mellan dom 



K
ör på en av dom svårare delarna nu och tar den andra senare.

Måla först halva nageln helsvart.
Sen gör du en V form vid nagelfästet. Om du inte kan göra det med nagellack så kan du måla så gott du kan och sen skapa V formen med den svarta akryl färgen.
 
 
Sen börjar vi på spännet.
Blanda din guldakryl med vatten, färgen ska vara nästan som vatten färg men var försiktig så att den inte bli för tunn, då fäster den inte på den blanka ytan du målar på.
Nu tänkte jag nästan låta bilderna föra sin talan då det egentligen inte är svårt att se vad jag gör.
 



Sen gör ni bara samma sak som på första delen
 


Hoppas nån provar dessa! Säg till i så fall så jag får se :D
 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0