Skeleton tutorial

Det du behöver
Svart nagellack
vit akryl färg
vatten
tunn pensel


Börja med att måla hela nageln med svart nagellack. Jag använder Essies svarta lack. Den täcker skit bra på ett drag.

Sen tunnar du ut din vita akryl färg med vatten. När du målar ett strecka med den så ska den inte vara så tjock att den lägger sej som en liten blobb av färg utan den ska lägga sej platt. 

Jag försöker komma på sätt att förklara det på men det är riktigt svårt. Man måste öva och själv hitta var gränsen går för hur mycket vatten man ska blanda i innan det blir för vattningt...

Börja så här



Måla nyckelbenen



Sen är det bara att fylla i revbenen. Se till att alla revbenen följer en linje som går som ett uppochned vänd V
Jag har märkt att det blir snyggast så. Revbenen är också rundade så måla dom första nästan som ett C som den blir rakare och rakare. Studera bilderna så förstår du.





Det är kanske lite halv svårt men träna på. Se till att din färg är tunn så att du lätt kan skapa tunna linjer.

Sen gjorde jag ju en av naglarna lite färgglad med neon.
Det gör du lätt genom att låta det vita torka helt.
Blanda ut din neon eller vilken färg som helst som du vill "färglägga" med tills den blir tunn som vattenfärg, den ska vara mer vatten än färg och måla över det vita. Var inte orolig att färg kommer att fastna på den svarta lacket. Lite kommer att göra det men det mesta kommer att fästa på den vita färgen. Det som hamnar utanför kan du bara måla över med svart akryl färg om du vill det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0