Tja nåt ska jag väl kunna hosta upp



Humelihum, några tips...

Jag skrev ju några i novel inlägget men för att bespara dej tid så skriver jag dom här också.

* Om du vill måla dekorationer på naglarna så som jag gör så hoppa över nagellacket.
Köp acrylfärg. helt vanlig acryl färg som man målar tavlor med
och måla med dom istället.
Det är så mycket enklare än att bråka på med nagellack.
Nagellack är tjockt och torkar snabbt, det går inte att få till detaljer och skarpa linjer så som det gör med acryl.

* Blanda i lite vatten i acrylfärgen, annars bli även det lite för tjockt och klumpigt att jobba med.
Jag kan inte ge något direkt mått på hur mycket vatten vs färg det ska vara, det måste du nästan känna efter själv men det ska vara lätt att måla med och det ska inte bli en tjock klump färg på nageln när du har målar något. Var dock försiktig så det inte blir för mycket vatten, då blir det som att måla med vatten färg på plast, funkar inte alls ;)

* Hitta Robin Moses på youtube, nog kan jag ge några tips men allt jag har lärt mej har jag lärt mej av henne.
Jag är ingen expert på nagelkonst och jag vill heller inte spela det, vill du ha expert råd, gå till experten ;D


* Så drygt, jag vet men det bästa tipset är och kommer alltid vara - träna!
Jag önskar att det fanns något magiskt tips som kunde ge all kunskap och erfarenhet man behövde men tyvärr så saknar jag detta magiska tips och kan endast ge dej/er det gamla vanliga, träna träna, träna. Det blir inte alltid rätt, ibland går det totalt åt skogen men det är bara att börja om och träna vidare.
Träna på papper, måla pytte små blommor överallt, rita upp varje idé du får och testa dom.
Jag har ett litet block som jag ritar ner varje idé till designer i, ibland kliver jag upp mitt i natten bara för att rita ner en idé jag fått.


Tja...Det får nog räcka för den här gången.
Tack så mycket för frågan, fråga vidare om du har några frågor om tipsen eller om du vill veta något särskillt i allmänhet :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0