Pro white original

Jag har köpt en Pro white original och tänkte göre en liten redovisning på den.


Den är till för att kamouflera missfärgningar på nageln.
Den är genomskinlig med en ton av blått. Blått är motsats färgen till gult/orange och därför dämpar den den gula missfärgningen.
Den funkar alltså på samma sätt som en consealer för under ögonen. Om man är blå under ögonen kan man köpa en consealer med en gul ton för att dämpa det blåa. 

Vad tycker jag då.
Mjo...Fast meeeh.... Problemet jag har med såna här lack är att, jo visst, dom dämpar det gula men resten av nageln som inte är gul blir istället jätte blå så det ser ut som om fingertoppen har syre brist.

Fick inte en jätte bra bild på effekten, den blev väldigt blå i verkligheten.
Nageln blir såklart inte helblå men tillräckligt blå tonad för att det ska se lite underligt ut.
Jag har bara målat en nagel (Mittersta) för att man ska kunna jämföra.




Nja, jag föredrar nog Isadoras nail whitener. Den är inte genomskinlig, den är vit/beige men med en blå ton i.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0