Den mest ställda frågan - Challe svarar

(Challe tycker om att skriva om sej själv i tredje person, challe tycker det är kul)

Dom flesta som hittar till denna blogg har nog hittat mej genom Dayviews.
När jag lägger upp bilder där får jag ofta frågan "Hur gör du"

Jag kan inte gå in på detalj om hur jag gör varje design men jag kan ge grundläggande tips och i framtiden kanske jag kan börja göra tutorials men just nu får ni nöja er med tips.

Mitt främsta tips är detta:
Dumpa dom där förbaskade nagellacken med en superlång pensel! Dom ska vara till för att decorera och ja, dom funkar finemang för att göra streck, prickar och kanske enkla blommor. Det nöjde dock inte jag mej med och därför funkade dom aldrig för mej.
Keep in mind att jag inte försökte särskillt länge, det finns säkert fantastisk konst som har skapats med dom men för mej är det bara för klumpigt och onödigt att dras med när det finns ett mycket bättre och i längden billigare alternativ
Akryl färg!

Jepp, helt vanlig acryl färg som du kan köpa i en hobbybutik
Du behöver egenligen bara grundfärgerna och med dom kan du blanda till vilken färg du vill men om du som jag är lat så kan du kosta på dej några fler färger.
Detta är det märke jag använder, om jag inte minns fel kostar dom lite mindre än en femtio lapp, ungefär samma pris som en nagellack men den här färgen kommer aldrig bli tjock och klumpig och du får mycket mer för pengarna.
Jag har förstås många fler färger än dessa fyra ;)


Jag köpte den svarta för ungefär ett år sen och jag tror att det är hälften kvar.
Då har jag också använt den flitigt.
Gör om den med ett nagellack om du kan ;)
Det du behöver är färg, en gnutta vatten att blanda ut färgen med så att den blir lite tunnare, en pensel och sen är det bara att träna gärnet!

Det var det tipset. Om nån råkar titta in och läsa detta och kanske kommer på nån fråga som jag inte tänkte på att svara så ställ den mer än gärna :)
Trackback
RSS 2.0