O.P.I.....Jag tror ni kan bättre...

Köpte ett vitt O.P.I nagellack för inte så länge sen.
Vitt är en av dom färger som verkar ta slut först för mej så jag är alltid på jakt efter ett bra vitt nagellack som inte blir för tjockt, för snabbt.
Jag har tidigare köpt nagellack från O.P.I och har gillat att dom är rätt så vattniga och därför inte blir så tjocka som andra blir efter flitig användning.
Därför tänkte jag att jag skulle testa att köpa ett vitt nagellack från O.P.I den här gången.
Dock blev jag ganska besviken.
Den är väldigt lös, precis som jag vill ha den men så väldigt genomskinlig/opigmenterad.
Det tar minst fyra lager för att få ett täckande lager, fem för att få det hel täckande och efter allt detta tar det ju för evigt innan det torkar.
Även om jag använder Seche vite som torkar nästan genast så ligger topplacket bara som ett tunt, tokat lager på ytan medan det vita under fortfarnade är löst och kan flytta sej bäst det vill vid minsta beröring.

Funny Bunny heter lacket


Meeeh, inte glad över detta. Jag använde det här vita lacket i Christian Louboutin designen och jag tycker det syns ganska väl att jag blev tvungen att använda ganska många lager.
Dom vita tipparna blev väldigt tjocka och drägliga och nja...
Dock är det möjligt att jag fick lägga ett extra lager just på den här designen för att dölja den röda toner som syns igenom från under nageln men jag har även testat att lägga lacket över an hel nagel och som sagt, minst fyra lager behövs.
Jag tror inte jag köper det här lacket igen...

Oh såna problem man kan ha....
Det underhåller mej att läsa igenom det här och inse att jag får det att låta som om det är ett stort problem när det egentliga faktumet är....
Det är bara lite nagellack, det finns större problem att oroa sej över ;D

Kommentarer
Postat av: Karin

Du får gärna säga till om du hittar ett bra vitt lack... Isadoras upplevde jag samma sak med, krävs många lager för att täcka och då får man sitta still mååånga timmar för att inte råka flytta runt allt sen!

2012-04-24 @ 18:35:08
URL: http://www.kaninen.nu
Postat av: Anonym

Hurru du, du kanske skulle läst om det ändå och rättat till lite tokigheter ;)

2012-04-24 @ 20:04:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0