Min första tutorial!

Och vilken syn den är....Fruktansvärd...
Man ska vara rätt så stadig på handen vilket jag inte var när jag gjorde detta så ni får ursäkta.
Det var en del på dayviews som frågade hur jag hade gjort detta


Så här har vi det
Måla först nageln vit. Jag tror att det alltid blir bäst med vitt. Ja testade med några andra färger men det blir inte alla lika bra.

Blanda ihop en ljus blå/rosa om du hellre vill göra en kopia på den första bilden (den blir snyggare ;) )
och måla det så här.
Jag använder acryl färg och en striping brush


Sen gör du en mörkblå/röd och målar den på alla ställen som strecken möts.



Topplacka och klart :) Jag gillar att lacka med ett matt topplack men en glansig funkar lika bra.
Jag tog dock ingen bild efter att jag hade topplackat såååå...


Ja, det var den tutorialn, jätte ful men vad gör man. Jag gjorde faktiskt om denna design tre gånger och försökte få det att blir snyggt men det ville inte :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0